شايد مرسدس بنز سازنده پيشرفته‌ترين، لوکس‌ترين و پرفورمنس ترين خودروهاي روي زمين باشد و هيچ‌کدام اين‌ها اتفاقي نيست.



از زمان معرفي اولين خودروي بنزيني توسط کارل بنز در سال 1886 تاکنون مرسدس در زمره پيشگامان خلاقيت‌ها و نوآوري‌هاي ساختارشکن صنعت خودرو بوده است.
خودروي پيشرانه عقب و سه‌چرخ براي هميشه اجاره ماشين حمل‌ونقل بشر را تغيير داد
و همين موضوع راه را براي توليد محصولاتي که تا به امروز هم ادامه دارد هموار نمود.
در ادامه شما را با حقايقي درباره مرسدس بنز که به گوشتان نخورده آشنا مي‌کنيم.


گوتليب دايملر بطور تصادفي اولين موتورسيکلت را اختراع کرد


زماني که دايملر پيشرانه عمودي يک سيلندر را که با بنزين کار مي‌کرد در سال 1885 اختراع کرد از فريمي چوبي بر پايه يک دوچرخه استفاده نمود.
اين اختراع جذاب نام دايملر ريت واگن را به خود گرفت که امروزه از آن با عنوان اولين موتورسيکلت واقعي نام برده مي‌شود.


مرسدس بنز اولين شرکتي است که خودروي مدرن را به دنيا معرفي نمود


کارل بنز در سال 1886 اختراع خود يعني خودروي سه‌چرخ بنزيني را ثبت نمود.
همسر بنز خانم برتا بنز بدون اطلاع کارل توانست مسافتي حدود 200 کيلومتري را در سراسر آلمان طي کند.
اين خودروي سه‌چرخ از پيشرانه چهارزمانه تک پيستونه ي 954 سي‌سي استفاده مي‌کرد. اين پيشرانه در آن زمان قدرت قابل‌توجه 0?9 اسب بخاري داشت.


مرسدس بنز در سال 1906 خودرويي هيبريدي ساخت


پيش از آنکه خودروهاي بنزيني اجاره خودرو خالص همه‌گير شوند خودروسازان به دنبال توليد خودروهاي هيبريدي الکتريکي و بنزيني بودند؛
و مرسدس بنز نيز اولين خودروي هيبريدي خود را معرفي کرد.
اين خودرو داراي پيشرانه بنزيني در جلو به همراه داينامويي بود که دو پيشرانه در عقب را به راه مي‌انداخت.
اين خودرو به حداکثر سرعت 120 کيلومتر در ساعت مي‌رسيد.


آن‌ها يکي از اولين سيستم‌هاي ترمز و سيستم تعليق براي چهار چرخ را معرفي کردند


تا تابستان سال 1924 تمامي خودروهاي مرسدس بنز داراي ترمزهايي براي چهار چرخ بودند و اين امر تعهد مرسدس به ايمني را نشان مي‌دهد.
در سال 1931 شاهد معرفي مرسدس بنز 170 بوديم که داراي سيستم تعليق در هر چهارگوشه خودرو بود.
اين خودرو داراي فنرهاي تخت در جلو و فنرهاي پيچشي خلاقانه در بخش عقب بود.


رنگ نقره‌اي نمادين از هدف صرفه‌جويي وزن براي مسابقات گرفته شده است


اکثر خودروهاي مسابقه‌اي مرسدس بنز اجاره ماشين و برخي از مدل‌هاي پرچم‌دار و سفارشي اين برند داراي رنگ مشهور نقره‌اي بوده‌اند
اما تاکنون به دليل انتخاب اين رنگ فکر کرده‌ايد؟
خودروي مسابقه‌اي مرسدس بنز با نام W25 در سال 1934 در نوربرگ رينگ حضور يافته بود،
اين خودرو که داراي بدنه‌اي آلومينيومي و رنگي سفيد بود بايد زير 750 کيلوگرم وزن مي‌داشت تا اجازه حضور آن در مسابقه صادر مي‌شد
اما اين خودرو يک کيلوگرم سنگين‌تر از عدد ياد شده بود.
تيم مسابقه مرسدس تصميم گرفت تا رنگ خودرو را پاک کند
و نتيجه آن توليد خودروي نقره‌اي درخشاني شد که در پايان قهرمان و اين رنگ هم به يک نماد بدل شد.


مناطق مچاله شدن ايمني اولين بار در مرسدس بنز ديده شد


در سال 1951 و زماني که اکثر آمريکايي‌ها فکر مي‌کردند هر چه بزرگ‌تر بهتر، مهندس مرسدس بنز به نام Béla Barényi تحقيقي انجام داد
که نتيجه آن وجود سلول‌هاي ويژه‌اي در داخل بدنه خودرو بود که در زمان وقوع تصادف دفرمه مي‌شد.
اين مناطق مچاله شده به توزيع نيروي تصادف در مناطق مختلف کمک مي‌کرد. از سال 1959 به بعد اين نوآوري در محصولات مرسدس به کار گرفته شد.


کار بازوي پرفورمنس مرسدس يعني AMG از يک گاراژ شروع شد


در حال حاضر AMG بيش از 50 مدل مختلف مرسدس را ارتقا داده و بنابراين اين بازوي پرفورمنس تجربه بسيار زيادي در تيونينگ گيراي پيشرانه، سيستم تعليق و… محصولات مرسدس دارد.
برند پرفورمنس مرسدس بنز در دهه 60 ميلادي توسط دو مهندس موتور اسپورت اسبق دايملر-بنز تأسيس گرديد.
آن‌ها پيش از تأسيس شرکت خود سدان 300 SEL 6.8 (خوک قرمز) کاملاً ارتقا دادند.
اين خودرو در مسابقات 24 ساعته اسپا در سال 1971 شرکت نمود. AMG بطور رسمي در سال 1990 به مرسدس پيوست.


ترمزهاي ضد قفل بطور ويژه براي S کلاس ساخته شدند


هم‌اکنون ترمزهايي که در زمان فشار سنگين پا روي آن‌ها قفل نمي‌کنند در اکثر خودروها ديده مي‌شوند.
اين ترمزها باعث حفظ جان افراد زيادي شده زيرا راننده همچنان مي‌تواند خودرو را کنترل نمايد و شايد هم از وقوع تصادف پيشگيري کند.
مرسدس بنز براي اولين بار با همراهي بوش در دهه 70 ميلادي اين تکنولوژي را معرفي و سپس در سال 1978 آن را روي S کلاس نصب کرد.
اندکي بعدتر اکثر محصولات اين خودروساز به‌صورت استاندارد با ترمزهاي ضد قفل عرضه شدند.


محصولات تأييد شده مرسدس بنز گارانتي با کيلومتر نامحدود دارند


با سابقه حدود يک قرني در توليد خودروهايي پيشرفته و ايمن، محصولات امروزي مرسدس بنز واقعاً لوکس هستند.
خوشبختانه از طريق برنامه پيش از خريد تأييد شده‌ي مرسدس بنز CPO مي‌توانيد يک خودروي نمادين را با قيمت مناسب‌تري بخريد.
مهم‌تر از همه اينکه تمامي محصولات CPO شده مرسدس بنز داراي گارانتي با کيلومتر نامحدود براي 5 سال هستند.


مرسدس بنز اولين خودروي خودران را حدود 2 دهه پيش معرفي کرد


خودروهاي خودران هم‌اکنون خبرهاي زيادي را به خود اختصاص داده‌اند اما در دهه 90 ميلادي مرسدس بنز سيستم خودراني را روي S کلاس W140 1995 نصب کرد.
اين خودرو که داراي ميکرو پردازنده‌هاي زيادي بود بيش از 1600 کيلومتر را در اتوبان‌ها طي کرد
و بدون دخالت راننده به سرعت‌هاي قابل‌توجهي هم رسيد.
نهايتاً اين سيستم باعث شکل‌گيري جديدترين تکنولوژي‌هاي ايمني مرسدس بنز شده است.


تمامي خودروهاي CPO مرسدس بنز توسط تکنسين‌هاي ماهر تأييد مي‌شوند


مرسدس بنز که تعهد خود به کيفيت را در همه‌جا نشان داده از طريق برنامه CPO خود طيف وسيعي از خودروها شامل سدان ها، کوپه‌ها، استيشن‌ها و شاسي بلندها را ارائه مي‌کند.
اين خودروها توسط تکنسين‌هاي ماهر مرسدس تأييد مي‌شوند.
اين امر باعث تضمين وجود خودرويي سالم و خاص مي‌شود.



 

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : مرسدس ,خودرو ,خودروي ,اولين ,داراي ,معرفي ,سيستم تعليق ,اولين خودروي ,بازوي پرفورمنس ,محصولات مرسدس ,پرفورمنس مرسدس
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

شکوائیه یک متقاضی ورود به دوره دکتری Eric pertak2 وبلاگ مهندس مهدی دارائی خانه دکور عقل سالم در بدن سالم مسائل فرهنگی و اجتماعی کهریزک مشاوره تحصيلي پیکاسو طرح پرتال جامع مهندسین معماری